reede, 28. aprill 2017

Minu virtuaalne sõber Facebook

Martin Fordi raamatu Rise of the Robots esikaas. Müügil Amazoni veebipoes.

Martin Ford kirjutab raamatus Rise of the Robots, et robotid on töötegemises inimestest juba efektiivsemad, kuna nad on muutunud õppimis- ja arenemisvõimeliseks.

Üks suurepärane näide robotist on Facebook. Kuigi Facebook justkui võimaldab suhelda sõpradega, on Facebook ise virtuaalne sõber, kes vahendab mulle teisi inimesi, nn sõpru. Tegelik sõber on Facebook, kellega võib veeta terved päevad, kes pakub mulle lisaks kontaktile teiste inimestega huvipakkuvaid teemasid, toitu, meelelahutust, mida iganes. Ja kes on õppimisvõimeline, kes jälgib, mida ma teen, mis mulle meeldib ja kes talitab vastavalt sellele. Pole ime, et inimesed päevad läbi Facebookis istuvad, ehk siis veedavad aega selle virtuaalse sõbra seltsis.

Facebook on kõige ehtsam robot. Tehisajuga robot. Ta on igal pool: arvutis, telefoni, kella sees. Robotid mitte ainult ei võta omale inimeste töökohti, vaid pressivad end kõige suuremaks sõbraks ja kaaslaseks.

Kas inimesel on selles robotite poolt loodud ja kujundatud keskkonnas parem elada? Hea küsimus.

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

A kes käsib endale seda FB kontot endale arvutisse teha? Õigus! Kes tegi - ise tegi. Kes kallas vanapaganale sulatina silma? Ise kallas. Teate küll. Nii et - paras!
Minul seda Feispukki pole ja nii hea rahulik on elada.